Nr.__1642/31.08.2017__________
RAPORT DE ACTIVITATE MANAGERIALĂ
SEMESTRUL II
AN ȘCOLAR 2016/2017
Vizat de
Inspectori şcolari pentru management instituțional
prof.Adriana ONIŢA-AVRAM
prof. dr. Adelina IACOB
Domeniul | Subdomeniul | Descriere activitate
Prezentare date |
Măsuri remediale și de dezvoltare aplicate | ||||
I. ACTIVITATEA MANAGERIALĂ | 1. Activitate de monitorizare și control
(asistenţe la lecţii, evaluarea Portofoliilor şi Rapoartelor comisiilor/catedrelor, controlul documentelor de la nivelul compartimentelor: secretariat,contabilitate, administrativ, etc. ) Au fost efectuate un număr de 64 de inspecţii la clasă, atât de către directori cât şi de către şefii de catedre şi membrii CEAC. Analizele în urma asistenţelor au evidenţiat în general o bună pregătire didactică. Toate comisiile metodice au fost constituite la începutul anului şcolar, şefii comisiilor metodice organizând în prima şedinţă activitatea pe baza portofoliului comisiei şi a portofoliilor cadrelor didactice. Documentele la nivelul compartimentelor secretariat, contabilitate şi administrativ au fost întocmite corect şi la timp. Controlul, verificarea şi monitorizarea acestor compartimente s-au efectuat pe tot parcursul semestrului de către conducerea şcolii.
2.Activitatea de auto(formare) managerială Echipa managerială s-a preocupat de propria formare, participând la cursuri de formare în specialitate şi în management educaţional, după cum urmează: – 07.11.2016 – d-na Gego Maria Livia a participat la Dezbaterea Regională din cadrul Proiectului ”România educată” cu tema ”Analfabetismul funcțional în România” organizată de Administrația Prezidențială, cu sprijinul MENCS; – 12.12.2016–16.01.2017 – d-na Popuș Maria a participat la cursurile desfășurate în cadrul proiectului organizat de Fundația culturală Henri Coandă ”Asigurarea eficienței managementului educațional în unitățile de învățământ”, acreditat de MENCS; – 16.12.2016–11.01.2017 – echipa managerială formată din prof. Gego Maria Livia-director, Milian Ioan Vasile-director adjunct și Popuș Maria-director adjunct au participat la cursurile desfășurate în cadrul Proiectului de formare continuă blended learning ”Educația interculturală pentru o școală nouă” organizat de CCD București și acreditat de MENCS; – 03.02.2017 – d-na Popuș Maria a fost admisă în Corpul Național de Experți în Management Educațional. – 19-25.04.2017 – d-na director Gego Maria Livia a fost membru în Comisia Națională de organizare a Olimpiadei de Geografie-etapa națională de la Oradea Activitatea de (auto)formare managerială s-a realizat atât în activitatea zilnică prin confruntarea şi soluţionarea cu promtitudine a problemelor, cât şi prin preocuparea permanentă de a identifica, însuşi şi aplica soluţiile manageriale cele mai potrivite.atât în activitatea zilnică cât şi prin preocuparea permanentă de a identifica, însuşi şi aplica soluţiile manageriale cele mai potrivite. |
Majoritatea inspecţiilor au fost realizate în sistem încrucişat în echipe formate dintr-un director şi un şef de catedră sau un reprezentant CEAC.
Portofoliile comisiilor metodice și ale profesorilor au fost verificate şi evaluate de către conducerea şcolii în prima parte a semestrului I. S-a făcut o analiză a activității pe semestrul I pe baza rapoartelor prezentate de conducerea școlii și reprezentanții comisiilor metodice, ședință în care s-au analizat și portofoliile comisiilor metodice și rezultatele la simulările examenelor naționale. Pe baza statisticilor prezentate s-a stabilit un program remedial la nivel de școală care a dus la îmbunătățirea situației. Comisia de verificare a documentelor școlare coordonată de doamna director adjunct Popuș Maria a verificat la nivelul școlii toate documentelșe acestor compartimente.
Adeverința nr.177/08.11.2016
Adeverința nr.99/1 din 16.01.2017
Adeverința nr.44/17.01.2017
Site ISJ Bihor
Diplomă |
Activitatea metodică la nivelul şcolii a fost una intensă şi eficientă, iar analiza acesteia a semnalat problemele existente generând un plan de îmbunătăţire a activităţii.
Plan remedial de eliminare a punctelor slabe semnalate. |
||||
II. CURRICULUM
|
Comisia de verificare a notării ritmice analizează lunar cataloagele împreună cu diriginţii şi învăţătorii, discutând cu aceştia şi prevederile ROFUIP (referitor la ritmicitatea notării). În perioada de evaluare semestrială membrii acestei comisii verifică notarea elevilor ameninţaţi de corigenţă având în vedere acordarea posibilităţii acestora de a-şi corecta situaţia (sunt notaţi de două ori în această perioadă) prin Planul remedial pentru elevii cu dificultăţi de învăţare. La nivelul unităţii noastre există Graficul desfăşurării lucrărilor scrise aprobat de conducerea şcolii şi afişat în sala profesorală. Acest grafic a fost respectat, iar corectarea lucrărilor scrise s-a desfăşurat cu toţi elevii în timp util pentru a li se oferi şansa majorării mediei pentru elevii buni sau a evitării corigenţei pentru elevii în astfel de situaţii.
(numărul total de absenţe motivate şi nemotivate pe semestrul I, la nivelul unităţii şcolare) Aceeaşi comisie constituită la începutul anului şcolar a reactualizat Planul de măsuri privind monitorizarea absenteismului, o Baza de date privind elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate şi în fiecare şedinţă a Consiliului profesoral s-a prezentat situaţia lunară a absenţelor pe baza colaborării cu învăţătorii şi diriginţii. Numărul total de absenţe pe semestrul II: 7534 – din care motivate 3684 .
(pentru concursuri, olimpiade şcolare, evaluări şi examene naţionale, etc.) La nivelul comisiilor metodice s-au stabilit şi sunt avizate de conducerea şcolii Programe de pregătire suplimentară a elevilor pentru examenele naţionale, după cum urmează: -învăţătorii claselor II şi IV; -profesorii de limba română- la clasele VI, VIII şi XII; -profesorii de matematică- la clasele VI, VIII şi XII; -profesorul de biologie- clasa a XII-a. Desfăşurarea acestor programe este monitorizată periodic de către conducerea şcolii. De asemenea Comisia de Curriculum monitorizează modul de desfăşurare a evaluărilor semestriale confruntând planificările cadrelor didactice (teme de sinteză inter şi transdisciplinare) cu activitatea de la clasă. În urma măsurilor luate s-au obținut rezultate bune la Evaluarea Națională, 2 elevi au luat nota 10 la matematică. De asemenea s-au obținut rezultate bune la BAC. Au promovat 12 copiii din 19, iar 1 elev obținând nota 10.
4. Activitate de performanță (participarea la diferite concursuri şi rezultate obţinute) · Olimpiada Aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE, – DIPLOMĂ pentru CEA MAI BUNĂ LUCRARE SCRISĂ- LUCA TEODORA, a XI- a , Națională – COLEGIUL TEHNIC “EDMOND NICOLAU”Brăila , Prof. Plop Florica; – PREMIU SPECIAL pentru CEA MAI BUNĂ LUCRARE DE LABORATOR, Prof. Plop Florica; – PREMIUL I LUCA TEODORA, a XI- a , Prof. Plop Florica; – Premiul II -AMBRĂU ESTERA MINODORA, a XII- a A, – Premiul I- Concursul Naţional Tehnic Textil, INGTEX, Editia a VII-a, Concurs teoretic, Națională, LUCA TEODORA, a XI- a, Universitatea „AUREL VLAICU” – Arad, Prof. Plop Florica, · Premiul II- Concursul Naţional Tehnic Textil, INGTEX, Editia a VII-a, Concurs teoretic, Națională, BERINDEA ANAMARIA GEORGIANA, a XI- a, – GAVRA ADINA. a XI- a, Universitatea „AUREL VLAICU” – Arad, Prof. Plop Florica · Menţiune – Concursul Naţional Tehnic Textil, INGTEX, Editia a VII-a, Concurs teoretic, Națională, ȘTIUBE ANDRADA MIOARA, a XI- a, Universitatea „AUREL VLAICU” – Arad, Prof. Plop Florica · Premiul I -Olimpiada Aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE- AMBRĂU ESTERA MINODORA, a XII- a A, LUCA TEODORA, a XI- a A, JUDEȚEANĂ/LOCALĂ, -Prof. Plop Florica; · Premiul II -Olimpiada Aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE- LAZĂR CORNELIA a XII- a A, LUCA TEODORA, a XI- a A, LUCA FLORENTINA LĂCRĂMIOARA , a XI- a A JUDEȚEANĂ/ LOCALĂ, -Prof. Plop Florica · Premiul III -Olimpiada Aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE- LAZĂR CORNELIA a XII- a A, CHEREGI FLORINA, a XII- a A, BERINDEA ANAMARIA GEORGIANA a XI- a A JUDEȚEANĂ/ LOCALĂ, -Prof. Plop Florica · Menţiune- Olimpiada Aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE- POPA TEODORA LARISA a XII- a A, ȘTIUBE ANDRADA MIOARA JUDEȚEANĂ/ LOCALĂ, -Prof. Plop Florica · Premiul III-etapa judeţeană, Concurs Regional ,,ŞCOALA FĂRĂ VIOLENŢĂ,, Oradea, echipajului Liceului Tehnologic nr.1 Dobreşti: David Octavian, Seican Andreea, Bortiş Andreea, Popa Natanael, coordonaţi de profesori: Dorin Cârlig, Floare Cârlig, Soca Lavinia, pentru ,,CEL MAI BUN MOMENT ARTISTIC,, · Locul I – Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Campionatul de fotbal –liceu- faza pe sector(Beiuş)- prof. Cârlig Dorin; · Locul III – Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Campionatul de fotbal –gimnaziu- faza pe sector (Beiuş)- prof. Cârlig Dorin; · Premiul I – Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Festivalul de colinde Noi umblăm a colinda-decembrie 2016 – prof. Bronț Teodor; · Premiul I – Școala Gimnazială nr.2 Luncasprie- Festivalul de colinde Noi umblăm a colinda- decembrie 2016 – prof. Bronț Floare și prof. Ghiurău Ancuța Maria; · Calificarea în etapa a II-a a Concursului Naţional de competenţă şi performanţă- Comper- prof. Covaci Aurina; · Premiul I- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Concurs ,,Naşterea Domnului, popas duhovnicesc,,- Bere Patricia, clasa a XI-a A- prof. Hulban Romina; · Premiul II- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Concurs ,,Naşterea Domnului, popas duhovnicesc,,- Berindea Anamaria, clasa a XI-a A- prof. Hulban Romina; · Premiul III- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Concurs ,,Naşterea Domnului,popas duhovnicesc,,- David Mădălina, clasa a XI-a A- prof. Hulban Romina; · Menţiune I- Liceul Tehnologic nr.1 Dobreşti- Concurs ,,Naşterea Domnului, popas duhovnicesc,,-Știube Andrada, clasa a XI-a A- prof. Hulban Romina. · Premiul I -Olimpiada Aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul TEXTILE-PIELĂRIE- LUCA TEODORA, a XI- a , Națională, COLEGIUL TEHNIC “EDMOND NICOLAU”Brăila-Prof. Plop Florica; · Menţiune -etapa interjudeţeană, Concurs Regional ,,ŞCOALA FĂRĂ VIOLENŢĂ,, Oradea , elevei Luca Teodora pentru ,,CEL MAI BUN ESEU,, profesor coordonator Dulău Daniela şi echipajului Liceului Tehnologic nr.1 Dobreşti: David Octavian, Seican Andreea, Bortiş Andreea, Popa Natanael, coordonaţi de profesori: Dorin Cârlig, Floare Cârlig, Soca Lavinia. · Festivalul de dans Lumea dansului, în cadrul proiectului Mișcare pentru sănătate, organizat de Liceul Onisifor Ghibu Oradea în colaborare cu ISJ Bihor, spectacol desfășurat la Era Shopping Park Oradea, premiul I cu 4 trupe de dans modern și hip-hop şi dans popular.
5. Inspecții tematice(numărul şi data desfăşurării fiecăreia)
-n data de 03.04.2017 a avut loc la școala noastră o inspecție tematică efectuată de către inspectorul școlar pentru managment instituțional d-na prof. Onița Avram Adriana care a vizat monitorizarea activității de elaborare a documentelor privind încheierea situației școlare, a măsurilor de ameliorare sau intervenție în planul participării școlare. |
Graficul desfăşurării lucrărilor scrise
Planul de măsuri privind monitorizarea absenteismului nr.1854/28.09.2016
Baza de date privind elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate Nr.2421/21.11.2016
Program de pregătire la l. română bac. – prof. Mance Valentina Program de pregătire la matematică bac. – prof. Turcuș Claudia Program de pregătire la biologie bac. – prof. Popuș Maria Program de pregătire evaluare națională – învățători II-IV Program de pregătire la l. română –VIII prof. Pocsai Lidia, Dulău Daniela Program de pregătire la matematică – VIII prof. Neag Aurica
Diplome oferite de organizatori: ISJ Bihor, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Era Shoping Park Oradea
Conform Adresei ISJ Bihor nr.5887 din 25.01. 2017
În urma inspecției desfășurate rezultă că au fost îndeplinite toate condițiile.
|
Planul remedial pentru elevii cu dificultăţi de învăţare nr.2527/08.12.2016
|
||||
III.ACTIVITĂȚI
EXTRACURRICULARE
|
La nivelul unităţii de învăţământ se derulează următoarele parteneriate şi proiecte:
– Acord de parteneriat cu SC,, EMIL SHOES” - Acord de parteneriat cu,, ASOCIAŢIA MINERAL WEST” - Acord de parteneriat cu SC ,,Supertextil,, Impex SRL – Acord de parteneriat cu SC”SANBARRO” SRL -Acord de parteneriat cu SC ”GEO&PATRCE SRL - Convenţii cadru privind efectuarea stagiului de pregătire practică- cu părinţii şi agenţii economici.
-Promovarea sănătăţii şi educaţia pentru sănătate - cu DSP. -Parteneriat pentru sănătatea mediului- cu Ocolul Silvic Dobreşti, Ocolul Silvic ,,Codrii Cămării”. -Campania de conştientizare, responsabilitarte socială şi colectare selectivă ,,Baterel şi Lumea NON-E,,- Asociaţia Environ. -Acţiuni de ecologizare în localitatea Dobreşti- Asociaţia pentru educaţie şi formare ,,TOP FORMALIS,,,în cadrul campaniei ”Let”s do it, Romania”.
-Parteneriat pentru siguranţa noastră pe drumurile publice- cu Poliţia Locală; -Parteneriat pentru educaţie- cu Primăria comunei Dobreşti, Biserica Ortodoxă;
-Acord de parteneriat – cu CT Energetic Cluj-Napoca
– ”Punți către prietenie” – parteneriat între școlile Dobrești și Luncasprie
– ”Pași pe urmele lui Edison” – parteneriat cu CT de Transporturi Cluj-Napoca
-Acord de parteneriat – cu CT ”Alexandru Ioan Cuza” Bârlad
-La sfârșitul semestrului I ne-am depus candidatura pentru accesare în cadrul Acțiunii Cheie 1(KA 1) Programul Erasmus+ în scopul obținerii de finanțare pentru derularea unor mobilități de formare profesională (VET)
Responsabilul cu proiecte şi programe împreună cu responsabilul activităţilor educative au alcătuit Graficul activităţilor educative ce cuprinde următoarele tipuri de activităţi: – dezbateri, concursuri, prezentări, activităţi cultural artistice cu ocazia evenimentelor istorice de peste an; – activităţi cultural artistice dedicate sărbătorilor religioase din an; – participări la concursuri şi olimpiade desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional; – activităţi de ecologizare şi de protecţia mediului; – excursii tematice; – competiţii sportive.
Activitatea de OSP din şcoală are următoarele priorităţi: – prezentarea ofertei educaţionale a şcolii la orele de consiliere şi orientare, în şedinţele cu părinţii, în şedinţele Consiliului Local; – alcătuirea unui pliant de prezentare a şcolii; – întâlniri între elevii de clasa a VIII-a şi clasa a IX-a: seri dansante, Balul Bobocilor, etc.; – invitarea elevilor de clasa a VIII-a de la structurile aparţinătoare la şcoala de centru pentru a face cunoştinţă cu baza didactico-materială pentru cele două specializări; – împlicarea profesorului documentarist în activitatea de OSP prin prezentări făcute în CDI; – parteneriate cu facultăţile din cadrul Universităţii din Oradea; – parteneriate cu agenţii economici. Se editează la nivelul şcolii revista ,, Petale de Lumină” aflată la cea de-a XVIII-a ediţie.
|
Efectuarea orelor de instruire practică curentă și comasată cu elevii claselor de liceu și școală profesională pentru domeniile economic, mecanic și textile-pielărie
Realizarea împăduririi unei suprafețe de 0,2 ha din zona gestionată de ocolul silvic partener Activități de ecologizare pentru profesori și elevi
Înființarea unei patrule școlare de circulație, amenajarea unui minipoligon pentru desfășurarea lecțiilor practice de educație rutieră. Activități comune cu profesorii și elevii celor două școli, consiliul elevilor, concursuri sportive, sesiuni de comunicări stiințifice și schimb de experiență privind managementul școlar. Formarea și dezvoltarea unei conduite de deschidere și stabilirea de relații bazate pe sinceritate Atragerea și pregătirea elevilor în activități practice-aplicative prin investigare și descoperire. Organizarea Simpozionului Național ”Eficient și modern în învățământul românesc actual” Această candidatură a intrat în procesul de verificare a eligibilității iar rezultatul îl vom afla în iunie.
Dosarul activităților educative
Pliantul cu oferta educațională a școlii
Prezentări Power-point de promovare a imaginii școlii |
|||||
DIRECTOR,
PROF. GEGO MARIA LIVIA